Life




Alla vi har en dröm i livet. Men det är inte alltid den går i uppfyllese. Man ska alltid tro på den och försöka uppnå den men vissa drömmar är svårare än andra. Många drömmer att få ett varmt hem mednas andra drömmer att få en ny ferrari.
Om man tänker så, så har jag ett perfekt liv. Jag har allt en människa egentligen behöver. Jag har ett tak över huvudet, familj som älskar mig, vänner, kläder och mat. Jag har så mycket mer än det. Ibland så glömmer man det och uppskattar inte det. man vill ha mera och mera. Nu när jag sitter och skriver det här så kanske det är något litet barn som fryser utomhus i kylan. Ju mera man får desto mera man vill ha. egentligen behöver man inte allt det här extra för att överleva.
Man ska vara glad att man kan komma hem till ett varmt ställe och någon med ett leande möter dig och ger dig en kram. Att bara se det ger dig hop och kärlek. Man ska älska det man har och inte klaga på det som inte finns. Mina föräldrar gör så himla mycket för mig och ibland så bryr jag mig bara inte. Jag känner folk som har det svårare än jag och skulle bli glad av att få en ny tröja en gång per halv år.
De lever livet de har och drömmer om annat. Min drömmar är inte det samma som andras mina drömmar är mer orealistiska det är inget man kan köpa eller få det är något man måste kämpa för. Jag har ett liv som många drömmer om men som jag tycker är helt vanlig, jag har växt upp så här och förstår inte varför någon vill leva som jag.
Men sen kollar jag ut och fattar exakt. Livet är hårt och man måste vara start för att klara det. Man för aldrig ge upp och tro att det kommer att ordna sig. De jag vill säga är att uppskatta det du har och klaga inte på det som du inte kan få.
Livet r oretvist men rättvist på samma gång. Man vet aldrig vad som kommer hända imorgon. Lev i nuet och njut av allt du har.
Imorgon kanske det inte kommer vara kvar. Man ska älska sitt liv och det du har. En dag kommer du förstå varför ditt liv är som det är. Du är speciell glöm aldrig det. istället för att gå och sura ,gå ut och le med raka steg ut i världen. Varje dag blir bättre än den förra. Några dagar kommer man aldrig att glömma medans man inte ens kommer ihåg det som var igår.

Bara du börjar tro kommer folk också börja göra det....

Kommentarer
UMA

Så sant så.

POSTAT 2010-11-17 KLOCKAN 18:03:12
BLOGG: http://HTTP://UMAPUMA.BLOGG.SE
MC

Håller med dig, hoppas bara att du tror på dina egna ord.

Jag blev glad när jag läste det här :) Du växer ju! haha <3

POSTAT 2010-11-19 KLOCKAN 08:18:42
BLOGG: http://chabelar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback